Whale Watching en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Whale Watching en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Whale Watching en Blue Mountains

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

02 Juni 2010 | Australië, Sydney

Ey mate, how's life?

Bij deze heb ik maar weer eens tijd vrijgemaakt om een blog te schrijven. Het is hier ondertussen 23:35, maar ik blijf wel even wakker voor jullie ;)

Ik heb begrepen dat de zomer in Nederland maar traag op gang komt. Uiteraard met z'n ups en downs. (hoor ik tijdens het typen dat het nu prima te doen is bij jullie).
Hier is het weer niet veel anders. Als het hier regent, dan is het snoeihard en dan voor meerdere uren. Maar goed, ook dat hoort erbij. Ik kan het nog steeds redden met mijn vestje in de ochtend en avond. Want als het droog is schijnt het zonnetje nog volop.

Er waren een aantal mensen zeer geïnteresseerd in mijn Whale Watching avonturen. Ook heb ik vernomen dat Engels niet de sterkste kant is van sommige mensen --> WHALE = WALVIS.

Echter heb ik helaas geen WHALES gezien. Wel een paar dolfijnen, wat eigenlijk niet meer zo bijzonder is. Pas als ik met ze ga zwemmen, wordt het weer interessant.

Ook heb ik een vliegende vis gezien. Ik dacht dat dat springende vissen waren, maar ze hebben ook echt vleugels en vliegen strak over het water heen. Nu komt mijn spelletje van Super Mario Bros ook wat geloofwaardiger over :D

Ik heb een 'come back' ticket gehad dus ik kan nog een keer een poging wagen. Hopelijk dan meer geluk.

Ondertussen ben ik afgelopen weekend naar de Blue Mountains geweest. Volgens de 'kenners' de Grand Canyon van Sydney. Het is niet zo populair wanneer het weer slecht is, maar ach, wie ben ik. Dus ben er naar toe gegaan en heb een Bushwalk gedaan.

Een tocht naar de Three Sisters stond op het programma. De Three Sisters zijn een toeristische atractie hier.

Het was erg bewolkt en vochtig (nee, geen regen) maar dit klaarde op de juiste momenten wel aardig op. Ik was met 4 andere mensen (3 Duitse backpacksters en een Zweedse man) wat erg gezellig was tijdens de tocht. Ze zaten ook in de bus en het was veiliger om met een groepje te gaan.

Op een gegeven moment stonden we recht voor 1 van de 'sisters' en de andere 2 waren erachter dus waren niet te zien vanaf onze plek. Toen zei iemand: "from this spot you can only see 1 of the Three Sisters!"

Waarop ik zonder na te denken en iets te hard zei: "That doesn't bother me, I've two sisters at home, so that makes three!" wat men nogal grappig vond. Het scheelde dat er ook nog 3 indische mensen waren (van de +/- 15) die er niks van verstonden.

Bijna m'n zussen verkocht zodat iedereen de 'Three Sisters' had. (Sorry zussies, maar jullie zijn veilig hoor!)

Ik heb wat foto's van de tocht bijgevoegd. Door de bewolking en de vochtigheid was het uitzicht soms juist erg apart, wat dan weer een bijzonder beeld opleverde. Toch weer andere dingen dan op een heldere dag.

Het was dus een geslaagde middag.

Verder ben ik nog erg druk met mijn stage. Op dit moment heb ik al 32 uur gewerkt deze week, en er zijn nog 2 dagen te gaan. Maar ik heb ook vrij kunnen krijgen voor als mijn ouders en zussen hierheen komen.

De planning is dat ze op maandag morgen 21 juni om 9:00 landen op Sydney Airport (lokale tijd). Ondertussen ben ik daar ook wat dingetjes voor aan het regelen.

Zelf ben ik ook begonnen om mijn laatste maand (Augustus) te plannen om te gaan reizen. Een globaal plan is:

Van Sydney naar Melbourne, van Melbourne naar Darwin (noorden van Australië), vervolgens naar Cairns en dan zo langs de eastcoast terug naar Sydney. Kijk maar op Google Earth wat de route ongeveer is en welke plaatsen er tussen liggen. (voor de geïnteresseerden)

De 2 dingen die ik dan minimaal wil doen zijn een Duikcursus volgen in de Great Barriere Reef en zwemmen met dolfijnen. De rest moet ik nog bekijken.

Tips zijn altijd welkom :D

Nou het is weer een lang verhaal geworden. Het is hier ondertussen 00:10. Morgen weer vroeg op, dus ik hou het hierbij.

Bedankt voor al jullie reacties. Supertof! :D

See ya!

  • 02 Juni 2010 - 14:27

    Dorien Van Den Berg:

    Laat ik nu eens de eerste zijn :-) Wauw wat een geweldige foto's! Prachtig zeg, met die wolken. Leuk dat je al ideeën hebt voor tijdens je vakantie. Geniet ervan! Groetjes, Dorien

  • 02 Juni 2010 - 14:51

    Thuisfront:

    Schitterend verhaal weer, hoor en geweldige foto's Top man:)
    Hoop dat je de whales binnenkort wel een keertje kunt zien, maar dat lezen we dan vanzelf wel in een volgend blog, hè,
    groetjes en tot schrijfs maar weer

  • 02 Juni 2010 - 15:26

    Suus:

    Hey kerel,

    Wat een mooi verhaal weer :D! Je vermaakt je wel :D!
    Wat een schitterde foto's ook ziet er echt tof uit! Dat kom je hier niet tegen.
    En jaja je hebt de dolfijn op de foto in Bulgerije lukte dat niet ;)!
    Heel veel plezier nog!! Ben benieuwd naar je volgd verhaal :D

    (K)

  • 02 Juni 2010 - 16:13

    Silvia:

    Maar goed ook!! Ik zal jou verkopen voor een Euro als ik naar je toe kom hahaha...

    Wel magisch zo met die wolken in de blue mountains!! Ik ben benieuwd hoe het is als wij er zijn!

    Mooie foto's!!!

    Groetjes van 1 van je two sisters


  • 02 Juni 2010 - 16:59

    Dennis:

    Goed van je te horen man! Mooie foto's. Blijf ervan genieten ondanks t harde werken ;)

  • 02 Juni 2010 - 18:33

    Daan G :

    heej beautie boy

    dat zijn een stel leuke zusjes bij elkaar zo.. ze komen wel een beetje statisch over hoor maarjah. leuk om je verslagen eens te lezen vette shit. maar begrijp ik goed dat je gewoon de gehele maand augsutus vrij neemt van je stage hmm moet ik ook maar eens proberen ik heb overigen nog geen nieuwe artikelen over tossy III. denk dat het daarbij blijft. we spreken elkaar snel weer

    chop Daan

  • 02 Juni 2010 - 20:05

    Mark:

    Hey mich,

    mooie plaatjes man! Volgens mij heb jij mooie dingen gezien daar bij/op de three sister! En ik lees ook dat je grootse plannen hebt, ik hoop dat de plannen tot uitvoering zijn te brengen! Je word trouwens een echter regelneef...kan ik je na je terugkomst inhuren ;-)!?

    Spreek je! Groet,
    Mark

  • 03 Juni 2010 - 14:36

    :

    Hey Michel!

    In september ga ik naar Sydney voor mijn stage en ben nu heel hard op zoek naar een kamer/appartement/room sharing. Heb jij misschien goede tips voor me? Of heb/ken je toevallig iemand die nog een kamer te huur heeft in Sydney??

    Hellllupphheee..!!!
    thsxs ;-)

    Marisa

  • 03 Juni 2010 - 19:31

    Appie:

    Heej Ei!
    Hoe gaat het met je jongen? Is het nog een beetje vol te houden daar. Ik wilde eigenlijk vragen of je zondag kan werken, maar las in het boek dat je dan niet kan. Heb je wat bijzonders? Kan niet wachten om je weer de vijver in te gooien!
    De groeten van Gerrit en zijn mannen.

  • 03 Juni 2010 - 20:15

    Sandra:

    Hey, Je wilt toch niet zeggen dat je mij!! vergeleken hebt met een ROTS!!! dat kan toch niet waar zijn...Nou ja ik denk dat ik blij mag zijn dat je me niet verkocht hebt (dat is niet de manier om onze weddenschap te winnen hoor. Veel plezier nog en tot snel.

    Groetjes San :)

  • 07 Juni 2010 - 14:02

    Anne:

    Eitje!!
    EI-DE-LIJK tijd en je site gevonden :D:D al je blogs en foto's in 1keer bekeken, ziet er fantastisch uit!! Wat goed om te lezen dat je je zo vermaakt! Al had ik niet anders verwacht.. Hier alles zn gangetje, ik mag volgende wk zondag weer eens de Gerrit openen, wel gek zonder jou! Enjoy daar down under en take care!
    XX Anne

  • 07 Juni 2010 - 20:26

    Jasper V Scherrenbur:

    Fysio,
    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar!
    Fijn dat je naast je drukke stage ook tijd hebt om mooie dingen te bekijken..
    Succes met alles en aan de intervisie lessen mis je niks:D

    Groeten,

  • 09 Juni 2010 - 14:16

    Je Thuisburen :

    Hoi Michel,
    Van je ouders je side gekregen. Leuk om dit te lezen en je foto's te bekijken. Zo te lezen en te zien heb je al veel gezien. Geniet er van

    groetjes Agaath

  • 12 Juni 2010 - 20:00

    Tante Ans:

    Hallo Michel

    Je ouders sturen je verslagen ook door naar ons.Heel leuk om je verhalen te lezen en die schitterende foto's met die laaghangende wolken en dan de three sisters.
    Nog een weekje en dan komen je ouders,ook je two sisters om jou een lesje te leren.Ik lees wel het is hard werken maar je geniet er ook van. Heel veel succes met je verdere stage.

    Groetjes ome Gan en
    tante Ans

  • 18 Juni 2010 - 08:07

    Sanne:

    Mooi bericht weer! groetjes, Sanne

  • 30 Juni 2010 - 12:32

    Roelfke:

    Tips zeg je... uuhhmm... Kun je niet dat mooie gebouw beklimmen. Kan dat niet? Moet toch kunnen, wellicht illegaal..:) Mooi dat je het naar je zin hebt joh! Hier ist ook echt heerlijk. In het kikkerlandje. Vind het bijzonder voor te stellen dat je mega ver weg zit. Geniet ervan, ik zal op naar je volgende verhaal:) xx

  • 30 Juni 2010 - 12:33

    Roelfke:

    Om te reageren op jasper:) Intervisie mis je niet heel veel aan... als je nog gevoel moet delen, mag je dat allemaal via Jasper doen, hij is de aangewezen persoon daarvoor:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Bedankt!

29 Augustus 2010

Het einde van mijn FANTASTISCHE reis

14 Augustus 2010

De onvergetelijke reis

01 Augustus 2010

ADIOS SYDNEY

07 Juli 2010

Wereldkampioenschap Voetbal
Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 40692

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: