Vrije tijd verhalen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Vrije tijd verhalen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Vrije tijd verhalen!

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

18 Juni 2010 | Australië, Sydney

Buenos Dias iedereen,

Het duurde even voor ik weer een nieuwe blog kon schrijven. Ik had moeite om er tijd voor vrij te maken. In dit geval is dat een goed teken. Het zal dan ook een erg lang verhaal gaan worden :D

Om maar even te beginnen vanaf waar ik gebeleven was in mijn vorige blog, ben ik met de 'verre' familie op stap geweest. Na een heerlijk lunch in Campletown zijn we doorgereden naar een park, waar ik voor het eerst de wilde kangaroos heb gespot. Echter zijn deze moeilijk te vangen ;), en voor een foto zijn ze ook lastig te benaderen.

's Avonds was er een musical op 1 van de scholen van de kids. Wat eigenlijk best wel leuk in elkaar gezet was.

Daarna zijn we wezen pannenkoeken eten. Ondanks dat ze lekker waren, mag men ze NOOIT vergelijken met onze magnifieke bakkunsten in Nederland (lees: Hoogland';))

Oftewel een erg gezellige dag. De week erop had ik een zeer drukke week op stage. Zo'n 51 uur gewerkt, en ik had daarom het weekend wat rustiger aan gedaan.

Nederland - Denemarken stond een week later op het programma en ik besloot die voorafgaande donderdag/vrijdag even op het forum te kijken van deze website, om te kijken of er nog mensen gingen kijken in Darling Harbour, waar hier het FIFA FAN FEST gehouden wordt. Er was inderdaad iemand die wilde gaan kijken. Ook wilde ze dat weekend nog weg voor een tour ofzo naar de wijngaarden in Hunter Valley. Ze vroeg of ik mee wilde, en ik besloot dat te doen. Dus we hadden afgesproken om op zaterdagochtend bij de Car Rental te meeten.

Best wel raar idee, maar uiteindelijk bleek het perfect uit te pakken. Veronique en ik hadden een auto gehuurd, en ik mocht mijn eerste linksrijdende en rechtszittende autorij uren gaan maken.

We hadden niet echt een plan. We zouden in de richting van Hunter Valley gaan rijden (richting Newcastle, en nee, niet in Engeland), en we zouden wel zien hoe en wat.

Op weg, kwamen we een route tegen genaamd de 'scenic route' en we besloten die te nemen. Dat was richting de country. Hier was de mogelijkheid om te gaan paardrijden in de bergen bij Glenworth Valley. Veronique wilde dat graag doen en het leek mij ook wel een top idee (eens wat anders dan de hobbelpaard van vroeger). Te paard de bergen in was achteraf een heel erg goed idee.

2 uur later afgestapt (last van de bips en de rug) besloten we weer verder te rijden.

Een 2 uur lange weg, met smalle banen, zonder straatverlichting en een bestuurder van de auto die een afwijking naar links had (bestuurder = ik) stond op het programma.
In Hunter Valley aangekomen hoopte we dat we nog een slaapplaats konden krijgen in een hostel. En dat kon gelukkig.

We besloten wat te gaan eten in de plaatstelijke Pub. Ook wilde ween biertje drinken, maar ze hadden een hele lijst. Doordat we niet meteen konden kiezen besloten we het lijstje gedurende de avond maar af te gaan :D.

Ook was er karaoke, maar geen Nederlandse nummers. Uiteindelijk dus besloten maar niet te zingen. Gelukkig waren er genoeg zotten die wel een poging waagden.

Het was een erg gezellige avond.
De volgende morgen (zondag morgen) besloten we nog een nacht te boeken in het hostel in Hunter Valley. Die zondag zijn we naar de grote wijngaarden gegaan en hebben her en der aan wijnproeverij gedaan. Witte, rode, bubbles....

Ook was er een chocolat shop, waar alles vers werd gemaakt. Na een chocolat shot (das LEKKUUUUUUUR) zijn we naar een cheesefactory gegaan die ook in de buurt was. Oftewel, heel veel geproefd.

's Middags was er bij de Tyrrell's Vineyards een rondleidende tour die we meepikte. Ook dat was erg interessant.

Ook gingen we naar een shoot-out range voor de golf om een paar balletjes te slaan. Niks gewonnen, al heb ik weer wat handige tips gekregen van Veronique, na mijn 2e keer op een golfbaan.

De middag zat er op. Ik had een goed flesje witte wijn (Viognier, voor de kenners) meegenomen voor de avond.

Op de terugweg gingen we Indisch eten. Daarna terug gegaan naar ons hostel. in de gemeenschappelijke ruimte hebben we de wijn opengetrokken en een potje gekaart. En erg veel gelachen (men stond ons een beetje raar aan te kijken), maar ach!

..;)

De volgende ochtend zijn we vroeg weer terug gereden, om de auto weer in te leveren. Ook deze rit hadden we overleefd.

Foto's zijn toegevoegd.

Die maandag moesten we natuurlijk 'Oranje' shoppen voor de wedstrijd. Oranje veters zijn ECHT nergens te krijgen. Gelukkig vonden we een Oranje shirt voor Veronique en hebben we rood, wit, blauw schminck gekocht en 3 brillen met dezelfde kleuren.

's avonds wat gegeten met een bekende van Veronique, die ook mee ging naar de wedstrijd Nederland - Denemarken, ondanks dat ze uit Engeland kwam. Vandaar de 3 kleuren brillen.

Over deze avond hoef ik niet zoveel te vertellen als jullie dit bekijken:

http://dutchdown.com/ of
http://www.youtube.com/watch?v=_ovkdrtreeA&feature=player_embedded

Hier komen we een paar keer in voor en de rest zegt genoeg. :D

Foto's van deze avond komen nog. (op de paar foto's na die wel zijn toegevoegd).

Na een nachtje van 3 uur slaap in een hotelletje in Darling Harbour had ik dinsdag een werkdag van 11,5 uur. Dus was redelijk moe.

Woensdag avond hadden we een 5 dollar steak avond in Cugee, waar Veronique gevraagd had of ik het leuk vond om daar ook heen te gaan. En dat had ik wel en wat uiteindelijk weer erg gezellig was. Koen, een jongen die ik ook met het koninginnedag feest gezien had, hadden we tijdens de wedstrijd ook weer gezien, en hij was er ook. En er waren er nog een paar, waardoor we met een klein groepje waren. Het was erg gezellig wederom, en hebben wat plannen gemaakt voor de komende weekenden.

Op weg naar huis vergat ik zelf een beetje de tijd bij het wegbrengen van Veronique, waardoor ik nog wel met de bus naar de city kon, maar vanaf daar een taxi moest nemen naar Pendle Hill... Maar het was het waard na alles wat we gedaan hadden dit genoemde weekend / week.

Morgen gaan mijn ouders en zussen op het vliegtuig om te kijken of ik het hier wel naar mijn zin heb. Dus aankomende week heb ik weer een hoop plannen om te doen. Het weekend erop gaan we waarschijnlijk met een groep van 6-8 (van de mensen die ik hier nu heb leren kennen) naar de Blue Mountains voor het weekend, dus daar heb ik ook erg veel zin in.

Morgen avond (Australische tijd) speelt Nederland tegen Japan en Australië tegen Ghana, die ik ga volgen in Darling Harbour.

Voor nu, wens ik mn ouders en mn zussen alvast een goede reis. En wens ik iedereen die Nederland - Japan gaat kijken, erg veel plezier.

Een lang verhaal, maar dat mag ook wel na een lange tijd.

Adios!!!!!!!


  • 18 Juni 2010 - 13:52

    Linda En Joris:

    Jij en niet karaoke? Het is een wonder!!
    Hadden ze geen Meat Loaf- Paradise by the dashboard light ;)

    Vinden het super dat je nu wat mensen om je heen hebt daar!!! :D:D
    Leuke verhalen!
    Op naar nog meer foto's!

    Helemaal super dat je ouders en zussen je even komen opzoeken. Veel hen een fijne reis! En ook voor jou: Geniet lekker van ze zolang ze er zijn!

    Liefs en groetjes

  • 18 Juni 2010 - 14:56

    Thuisfront:

    Wow Michèl, Goed verhaal en lang......:)
    Hoop dat het met de laatste poulewedstrijd van Nederland net zo gezellig is, als op de foto's. We zullen het meemaken, groetjes en tot gauw.....

  • 18 Juni 2010 - 15:02

    Suus:

    Hey hey ,

    BLAUWE BOOM?? had je toen al veelgedronken? haha.
    Weer een top verhaal! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt :D!
    Ik zit nu bij jou thuis frond en ze hebben er zin in :D. Heb wat orange gadgetjes gebracht die ze voor je mee kunnen nemen.
    Ik wens je nog heel veel plezier en ook morgen bij de wedstrijd!

    XXkus

  • 22 Juni 2010 - 09:24

    Tom:

    Zo zo... dat klinkt helemaal niet beroerd daar in Australië!

    Hoe lang blijven je ouders eigenlijk?

    Je komt de komende maanden vast ook wel goed door als ik het zo zie!

    Veel plezier! En, ik zou het bijna vergeten, WERKZE, natuurlijk ;)

  • 25 Juni 2010 - 15:17

    Raats1:

    Hey Eierenman!

    Wederom goede verhalen van jou. Tof dat je andere leute hebt gevonden om je avonturen mee te delen.

    Nog veel plezier!

  • 30 Juni 2010 - 12:35

    Roelfke:

    Men hartstikke gaaf! Ik ga je foto's even bekijken. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Heb je nu al een kamer dan? Xx

  • 01 Juli 2010 - 14:35

    De Thuisburen:

    Hoi Michel,
    eindelijk je laatste verslag gelezen. Zo te lezen geniet je er echt van. Als het goed is is je familie nu al
    1 1/2 week bij je in de buurt. Genieten ze net zoals jij? Hier is het erg warm. Hopelijk hebben jullie morgen een fijne wedstrijd dan hebben wij het ook.

    groetjes Agaath

  • 04 Juli 2010 - 10:40

    Rosan:

    Heey Mies!
    Leuk om zo'n verhaal te lezen! En wat een mooie foto's!
    Missen je nu wel bij de voetbal wedstrijden, wat een feest he?!

    Heel veel plezier en ik hou je blog in de gaten!

    xx Rosan

  • 04 Juli 2010 - 20:22

    Anouk Hofstede:


    Hallo Michel,

    Waar ga je de halve finale Nederland - Uruguay kijken? Ik kom de avond ervoor in Sydney aan en zou natuurlijk erg graag de halve finale in de stad willen zien?
    Hoop van je te horen!

    Gr. Anouuk

  • 06 Juli 2010 - 07:40

    De Thuisburen:

    Zelfs de krant in Nederland gehaald.Ik zal de foto voor je bewaren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Bedankt!

29 Augustus 2010

Het einde van mijn FANTASTISCHE reis

14 Augustus 2010

De onvergetelijke reis

01 Augustus 2010

ADIOS SYDNEY

07 Juli 2010

Wereldkampioenschap Voetbal
Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 40688

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: