Het einde van mijn FANTASTISCHE reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Het einde van mijn FANTASTISCHE reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Het einde van mijn FANTASTISCHE reis

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

29 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Hey vrienden, familie, bekende en onbekende personen!

Hoe maken jullie het?

Ik zit met een dubbel gevoel mijn reisverslag te typen. Morgen stap ik weer in het vliegtuig op weg naar jullie in Nederland. Voor de mensen die dit niet zo leuk vinden --> Sorry, het is niet anders ;)

Mijn laatste 2 weken van mijn trip langs de oostkust waren geweldig. Vlak nadat ik mijn vorige blog geschreven had ben ik vertrokken naar de haven van Airlie Beach om daar vervolgens op Broomstick (Sailing Boat) te stappen en 3 dagen de Whitsunday Islands onveilig te maken.

Op de heen weg konden we onze zeilen gebruiken. Helaas na dag 1 kon dit niet meer omdat er helemaal geen wind meer was. Hierdoor moesten we op de motor verder gaan. Maar het weer daarentegen was briljant. De groep was helemaal top (soms gewoon niet goed wijs), maar dat was een positief punt. 3 dagen lol, schitterende uitzichten, mooie momenten en ik noem sommige dingen maar gewoon Postcard Views. Plaatsen die je eigenlijk alleen maar op een postcard ziet, maar nu stond ik er midden in.

De afterparty was heel erg gezellig en duurde uiteraard langer dan gepland.

De volgende stop was Hervet Bay waar ik een 1-dag tour naar Fraser Island heb gedaan. 1 dag is tekort, maar je moet keuzes maken als je geen geld en weinig tijd hebt. Fraser Island was een super mooi eiland, en het strand was de Highway waar 80 km/h de maximum snelheid is. :D

Vervolgens ben ik naar mijn volgende stop gegaan --> Noosa. In Noosa kwam ik weer bekende tegen en nieuwe mensen wat weer erg gezellig was. Ik had een halve dag tour gedaan naar Rainbow Beach en omgeving. Helaas waren we maar met z'n 3en en de andere 2 waren een moeder met een zoontje. Het was dus niet echt mijn soort trip, maar heb mooie dingen gezien en ik heb er maar het beste van gemaakt. Doordat ik optijd weer terug was had ik mijn bus tijd vervroegd om naar de volgende plaats te gaan --> Het grote Brisbane.

Jenna, een Canadese die ik in Noosa ontmoet had, was hier al. We besloten om naar Lone Pine Koala Sanctury te gaan. Onderweg nog een stop bij een LookOut over Brisbane en vervolgens naar de Koala's.

Eindelijk de foto's met het vasthouden van een koala, en eindelijk de foto's van het voeren van de Roo's. Dat maakte het een gezellige dag in het park. Jenna ging de volgende dag weer verder naar Byron Bay en ik ging naar de Steve Irwin Zoo (of Australia Zoo), Dit was best leuk, maar een verkeerde timing, omdat ik de dag ervoor al naar Lone Pine was geweest en daar waren meer beesten dan alleen Koala's. Maar goed... ik kan in ieder geval zeggen dat ik naar de Zoo van Steve Irwin ben geweest.

De volgende dag naar Byron Bay. Daar heb ik in een indian Teepee geslapen voor 2 nachten. Wat toch ook weer eens wat anders was.

In Byron Bay ben ik mijn grootste uitdaging aangegaan. In Cairns hadden Hannah en Sarah hun SkyDive gedaan. Ik dacht, ik heb geen geld en als ik er niet aan denk, als ik er niks van zie, dan zal ik het ook niet missen........ Totdat ik beide video's van hun zag... Hmm...Geld opgetrommeld bij mijn ouders (thanks... het was het zeker waard) en ben gaan boelen. De volgende ochtend naar de SkyDive Centre en daar heb ik de hoogste SkyDive van Australië gedaan. (14000 ft = 4,27 km hoogte)met een vrije val van meer dan een minuut waarbij je met een snelheid tussen de 200 en 230 km/h naar beneden dondert... :D

Gevoel ---> niet te beschrijven. AMAZING.......:D

Ik heb een DVD (bewijs) --> dus voor de geïnteresseerden --> kom kijken :D

De rest van de dag stond ik nog stijf van de adrenaline.

De volgende dag had ik een Nimbin tour geboekt. Het was een beetje een funcky tour. Maar erg gezellig. Nimbin is een Hippie Town net buiten Byron Bay. We begonnen om half 11 in de morgen maar met bier drinken. Wat op zich niet heel verkeerd was. :D

Nimbin is de Wiet, Hasj, Marihuana town van Ozzie. Het is ilegaal maar de politie ziet er alleen op toe dat er geen erge dingen gebeuren. Een deel van de groep nam een Smokey of een Cookie.. Ik besloot niks te nemen en het bij het bier te houden.. (en NEE het is niet, omdat mijn ouders dit ook lezen en dat ik daarom niks zeg....Ik had er gewoon geen behoefte aan).. Ik zat wel te twijfelen, omdat ik daar nou eenmaal toch was.. Maar moest diezelfde dag ook nog een 13 uur durende bus trip terug naar Sydney maken...

Het was erg gezellig en een grappige tour. En dat was mijn laatste tour van mijn reis.
..:(

Jenna was al in Sydney en we zijn daar nog naar Watson's Bay gegaan, over de Harbour Bridge gelopen naar de andere kant enz..

Laatste avond was het plan dat ik no ging stappen met iemand die ik ontmoet had in Darwin, helaas hebben we elkaar misgelopen en ben ik met 2 Amsterdamse wat gaan drinken in de Side Bar, Sydney.

Het zit erop. Morgen middag 14:00 Ozzie Time naar Kuala Lumpur, overstap naar Amsterdam waar de verwachte aankomsttijd 05:55 (Dutchy Time) is op dinsdag ochtend.

SEE YA IN DUTCHLAND!!!

  • 29 Augustus 2010 - 09:20

    Thuisfront:

    Wow wat geweldig allemaal.
    Dit nemen ze je niet meer af, toch?
    Jij kan terugkijken op een fantastische tijd in Asutralië.....Gewoon Top!!!!!

    groetjes thuis

  • 30 Augustus 2010 - 19:58

    Suus:

    WOUW wat eens schitterde foto's!!!
    Wat zal je het gaan missen!!

    (K)(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Bedankt!

29 Augustus 2010

Het einde van mijn FANTASTISCHE reis

14 Augustus 2010

De onvergetelijke reis

01 Augustus 2010

ADIOS SYDNEY

07 Juli 2010

Wereldkampioenschap Voetbal
Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 40678

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: