Zagreb - 13 en 14 juli - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Zagreb - 13 en 14 juli - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Zagreb - 13 en 14 juli

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

14 Juli 2017 | Kroatië, Zagreb

Zagreb, het plan is hier om even kort tot rust te komen na een intensieve, maar geslaagde week.

Ik heb niet zo lang in Zagreb, want op donderdag kwam ik om 14:30 aan en zou vrijdag in het begin van de avond al vertrekken naar Slovenië.
Nu had ik ook niet echt hele enthousiaste en bijzondere verhalen over Zagreb gehoord. Dus ik zou het wel zien.

In mijn hostel aangekomen was ik eerst toe aan een douche. In dit hostel was een erg fijne douche, dus daar heb ik ruimschoots gebruik van gemaakt.
Uiteindelijk was de kamer nog met 4 anderen erbij bezet, echter was er 1 aanwezig die sliep.

In het einde van de middag, na de douche ben ik de stad maar in gelopen. Zagreb is redelijk compact en vooral een stad met lokale bevolking gemixt met wat toerisme. Ik ben aan het begin van de avond weer even teruggelopen naar het hostel (was toch recht in het centrum) om te kijken of er nog mensen in de kamer waren.

Martin, een Noor uit Oslo, was inmiddels wakker geworden. Ik vroeg hem of hij toevallig ergens wat ging eten. Dit was het geval en zo belandde we bij een restaurant met typisch Kroatische gerechten. En een soort van aperitiefje vooraf. In Noorwegen (en dus ook in Kroatië) een relatief normaal gebruik.

Na het eten zijn we de stad wat verder doorgelopen. Wat dingen bekeken. Zoals gehoord en gedacht allemaal niet zo bijzonder als eerdere steden. Maar ach, we zijn er toch.
Er was een straat dat bekend staat als de ‘Bar Street'. Lijkt me duidelijk. Wel zeker 20 kroegjes met terras naast elkaar door de hele straat heen. We zijn daar op het terras gaan zitten. Op 2 verschillende uiteindelijk. Gepraat over van alles en nog wat. Het reizen, verschillen tussen Noorwegen en Nederland etc. Het was een prima ‘rustig' maar toch gezellig avondje. Martin moest de volgende ochtend al vroeg de trein hebben, dus rond 23:00 hielden we het voor gezien.

Bij terugkomst waren er 2, ja zeg maar gerust nog 2 jonge meiden, die min of meer al aan het relaxen/rusten waren. Ik had het met Martin nog even over Amsterdam (waar hij in Augustus heen gaat) en dat hoorde de dames. Bleek dat het Nederlanders waren uit de richting van Brabant. Martin ging slapen. Nog een beetje verder gekletst met de Nederlanders. Maar een keer wat op tijd in bed kon geen kwaad.

Later kwam er nog iemand binnen, maar iedereen sliep al zo’n beetje.
De volgende ochtend. Martin was al vertrokken en ik moest voor 10:00 ook uitgecheckt zijn, ondanks dat mijn trein pas in de avond ging. Ik was niet de enige die z’n spullen aan het pakken was. Degene die de avond ervoor als laatste binnenkwam ook.

Na een zin of 20-30 in het Engels met elkaar gesproken te hebben. Bleken we beide uit Nederland te komen, dus konden we gewoon ons moedertaal spreken. Een hok vol Hollanders dus.

Bij het uitchecken bleek dat Isabelle, dus de 3e Nederlandse uit het ‘hok' haar volgende stop in Ljubljana heeft. Net als ik. Echter had zij al een trein in het begin van de middag.
We zijn wat gaan ontbijten, nog even over de lokale (naar schijnt een zeer bekende lokale markt) markt heen.
Daarna richting het station. Isabelle om haar trein te halen. En ik om te kijken of ik iets kon regelen zodat ik een dag langer in Rome kan zijn (met treinreserveringen enzo). Konden ze me niet echt verder mee helpen.

Ik had aan Isabelle laten weten welk hostel ik geboekt had in Ljubljana. Mogelijk ging ze daar ook heen, maar mogelijk kreeg zij van een Sloveense kennis nog een ander adres om te verblijven. We zullen het zien.

Het zal net als in Zagreb maar een kort verblijf zijn in Ljubljana. Morgen avond namelijk de nachttrein alweer naar Rome, Italië. Ik ben erg benieuwd naar Ljubljana. Ik hoor goede verhalen erover. Dus we gaan het meemaken.

Zagreb was dus uiteindelijk een geslaagd rustpunt. Kunnen we langzaam richting het einde van de reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 40675

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: