Budapest - 9 en 10 juli - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Budapest - 9 en 10 juli - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Budapest - 9 en 10 juli

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

13 Juli 2017 | Hongarije, Boedapest

Het heeft even geduurd voor ik deze blog kon schrijven. Maar hier is die dan. Ik zit zojuist in de trein naar mijn 2e stop in Kroatië. Maar eerst Budapest voor dit verhaal.

Ik werd wakker in de trein en had een bericht op mijn telefoon dat iemand ook toevallig in Budapest gestationeerd was. Evi was samen met Thijs een weekend in Budapest. Een mooi moment om te meeten in een bruizende stad in Hongarije.

Maar eerst zelf op pad. Tas gedropt in het hostel en de stad in. De temperatuur was inmiddels gestegen naar zo'n 32 graden. Naar het kasteel geweest aan de Buda zijde van de stad. Prachtig uitzicht van daar op Pest, de andere zijde van de stad waar ook mijn hostel zat. En uiteraard over de rivier de Donau.

Na ongeveer 2,5 uur door dit gebied gelopen te hebben besloot ik richting hostel te gaan om in te checken (kon pas vanaf vanaf 14:00). Op de weg terug zag ik op eeb terras dat formule 1 werd uitgezonden. Plan: biertje erbij en in ieder geval de start kijken. Als snel ging het mis voor onze landgenoot en daarop besloot ik maar weer verder te gaan.

In het hostel even de powerbanks en de telefoon opgeladen. Ondertussen wat zitten praten met 2 mensen die 1 voor 1 binnen kwamen na mij. Een dame uit Australië en een gozer uit Amerika. Beide gesloopt van hun reis besloten op een gegeven moment te gaan slapen. Slapen kon wat mij betreft wel op een ander moment.

In de namiddag afgesproken met Evi en Thijs. Super grappig om mensen uit bekende kringen tegen te komen in een stad als Budapest. Eerst een hapje gegeten om vervolgens eens te kijken of we een boottrip konden doen op de Donau. Op de boot tijdens zonsondergang onder het genot van een biertje werden de plaatjes in de stad steeds mooier.

Een, wat mij betreft, zeer geslaagde trip op de Donau. De avond was inmiddels gevorderd. Stappen: Evi had een leuke club gevonden. Laten we gek doen. Met de fietstaxi (20-30 minuten) door de stad naar de club. 1 voorwaarde, eerst naar de supermarkt voor wat drinken onderweg. De fietser sloofde zich in de warmte lekker uit met 3 mensen in zijn fietsbak. We hadden de controle over de muziek (speakers op de fiets). En we kwamen onderweg lekker in de stemming.

Na al 2 of 3x verdwaald te zijn in de club zelf, vonden we de afdeling Karaoke. Na het nummer 'anyone of us' is er slechts nog een vage herinnering van de rest van de avond. Zowel voor Evi, Thijs en mezelf. We zijn allen in een andere bar terecht gekomen. Ik heb een poos met andere mensen in een andere bar wat staan praten etc.. Geen spoor meer van Evi en Thijs. Hoe komisch. Ik ben lopend terug gegaan met google maps op mn telefoon ( herinner de duur van de fietstrip). Geen idee hoelang ik erover gedaan heb, maar bij aankomst in mijn kamer was dromenland snel gevonden.

Een topavond. Had ik wel even nodig. De 2e dag een stuk brakker uiteraard, maar ik had het er voor over. Tenslotte, mijn volgende stop is Split. Dat was gepland als ruststop van de reis.

Met slechts enkele uurtjes slaap, omdat ik voor 10:00 moest uitchecken bij mijn hostel, sloot ik aan bij een Free Tour door de stad Budapest.

Tijdens een stop in een park waar de gids wat ging vertellen gingen we zitten. Ik ging een beetje achteraan, want even lekker zitten, liggen in het gras. Toen werd ik net op tijd wakker bij het vertrek van de groep en kon ik aansluiten. Zo was ik bijna mijn Free Tour groep kwijt, haha. Na 1,5 uur hadden we pauze. Direct daarna de berg op. Het was heet, ik was brak en besloot iets rustiger naar boven te lopen.. Maar dat had ik beter niet kunnen doen. Alsnog mijn groep verloren. Haha. Ik moest er zelf hard om lachen.

Aangezien ik op dat moment dak en bedloos was (moest al vroeg uitchecken) zocht ik een lekker plekje uit in het park (mijn backpack was nog wel in het hostel) en heb ik even 2 uurtjes een powernap kunnen doen. Heerlijk. Weer wat fitter, de stap naar het hostel gemaakt om mijn tas op te halen en mij Eurotrip te vervolgen naar Kroatië. Daarover in de volgende blog meer.

Evi en Thijs bedankt. Was erg gezellig en heb enorm gelachen. Top.


  • 13 Juli 2017 - 10:40

    Tine:

    Lekker ouderwets stappen dus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 40710

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: