Jessica Watson homecoming Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Jessica Watson homecoming Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Jessica Watson homecoming Sydney

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

15 Mei 2010 | Australië, Sydney

Huh....! Weer een blog? Ja, weer een blog!

In Nederland hebben we Laura Dekker die solo om de wereld wil zeilen. Zij mag niet, maar in Australië doen ze er blijkbaar niet zo moeilijk over. Natuurlijk heb je critici, maar die heb je overal.

Jessica Watson (16 jaar) heeft er 7 maanden over gedaan om de wereld over te reizen met haar zeilboot Ella's Pink Lady. Waarom die naam, geen idee.

Vandaag kwam ze binnen in Sydney, dus ik besloot er heen te gaan. Echter was ik niet de enige. Er waren duizenden mensen aanwezig. Echter kreeg ik het voor elkaar een redelijk goede positie te bemachtigen. Ergens vooraan bij het hek.

Toen ik daar stond te wachten, kwamen de Prime Minister van Australië Kevin Rudd samen met Kristina Keneally, de premier van New South Wales aan.

(Kevin Rudd is hier de belangrijkste man van Australië, omdat Australië onder het koningshuis van Engeland valt. En Kristina Keneally is vergelijkbaar met JP Balkenende)

Ik heb de Prime Minister een hand kunnen geven, wat opzich wel apart is. Ik heb zelfs de Koningin van ons land nog nooit in het echt gezien. Kun je nagaan.

Vervolgens was er een ceremoniële situatie wanneer Jessica Watson aankwam.

Ik heb er respect voor dat zo'n iemand zoiets doet. Het is echter een Australiër en Laura Dekker zou het naar ons kleine landje kunnen halen. Ze is tenslotte jonger dan Jessica Watson. Maar ja, als het aan de Nederlandse overheid ligt....

(en er zullen vast wel meer critici zijn)

Maar het is altijd leuk als er een reden is voor een feessie...

Morgen ga ik walvissen spotten op zee, dus misschien komt er spoedig weer een nieuwe blog daarover.

Vergeet mijn vorige verhaal niet te lezen (uiteraard voor de geïnteresseerden), ondanks dat deze blog zo snel volgt.

Zai jian!



  • 16 Mei 2010 - 09:51

    Suus:

    Super gaaf!!! :D
    Op naar de walvissen :D!!!

    Geniet ervan!!

    XX

  • 16 Mei 2010 - 10:17

    Thuisfront:

    wow Michèl, wat een hoop mensen daar. Je stond wel op een top-plekkie hoor (Y)
    Dat zie ik voor ons zeilmeisje niet echt gebeuren in Nederland, mocht ze ooit rond de wereld gaan varen ;)
    We zien al weer uit naar je volgende blog en mooie foto's, groetjes:)

  • 17 Mei 2010 - 21:19

    Dennis:

    Walvissen spotten klinkt gaaf man! Hoop dat je er goed weer bij hebt en dat je ze ziet!!

    owja als jij na je avonturen met een bootje terugkomt zullen wij ook voor zo'n ontvangscomite zorgen hoor ;)

    Geniet van alles wat je nog mee gaat maken man!!

  • 19 Mei 2010 - 15:55

    Silvia:

    We zagen dit toevallig op het journaal! Nog gekeken of wij je zagen, maar ja.. te veel mensen he! hahaha. Jammer dat je geen walvissen hebt kunnen zien, de volgende keer beter!

    Groetjes,

  • 24 Mei 2010 - 21:00

    Sanne:

    Hey Michel! Wat een gave verhalen zeg. Krijg nog meer zin om te gaan als ik dit zo lees..alleen het zoeken van een kamer o.i.d., minder zin in :).Ik kom de 30-08 aan, maar vlieg op Brisbane, jij vertrekt uit Sydney niet? Veel plezier en succes nog! Ga je verhalen volgen, Groetjes

  • 28 Mei 2010 - 13:51

    Tom:

    Zo, ik lees dat je belangrijke politieke vrienden hebt gemaakt ;)

    Hoe is het trouwens gegaan met de walvissen? Heb je er nog wat gespot?

  • 30 Mei 2010 - 02:06

    Chantal:

    Hey michel. Al een nieuw onderkomen gevonden. Alles nog goed op stage? Zit je al bijna op je 8 weken?
    Spreek je snel.

    xxxx uit curacao

  • 31 Mei 2010 - 19:47

    Appie:

    Heej Ei!
    Hoe gaat het met je jongen? Is het nog een beetje vol te houden daar. Ik wilde eigenlijk vragen of je zondag kan werken, maar las in het boek dat je dan niet kan. Heb je wat bijzonders? Kan niet wachten om je weer de vijver in te gooien!
    De groeten van Gerrit en zijn mannen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Bedankt!

29 Augustus 2010

Het einde van mijn FANTASTISCHE reis

14 Augustus 2010

De onvergetelijke reis

01 Augustus 2010

ADIOS SYDNEY

07 Juli 2010

Wereldkampioenschap Voetbal
Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 40723

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: