Mijn leventje na 1.5 maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Mijn leventje na 1.5 maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Mijn leventje na 1.5 maand

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

14 Mei 2010 | Australië, Sydney

Allereerst mijn excuses dat ik niet eerder een blog gepost heb, maar heb het erg druk gehad. Wat natuurlijk een goed teken is. Beter laat dan nooit.

Helaas heb ik nog geen andere huisvesting gevonden. Ik heb in 2 kamers kunnen kijken, maar het was erg duur. $220 per week voor een kamer van ongeveer 2 bij 3 meter. Dat is omgerekend zo'n 650 euro per maand.

Gelukkig zijn er een hoop mensen die willen helpen en ik heb dan ook wat tips gehad. Hiermee ga ik snel aan de slag. Als er nog tips zijn hoor ik ze graag!

Ik naar WildLife World geweest wat wel interessant was. Ik heb foto's toegevoegd bij deze blog. Het worden zo wel een hoop foto's van dieren, maar goed. Australië staat nu eenmaal bekend om zijn flora en fauna.

Ondertussen wordt het hier wat killer, vooral in de ochtend, maar de mensen hier hebben het al snel koud als ik nog in mijn t-shirt rond loop. Toch heerlijk dat gevoel ;)

Afgelopen zondag was het moederdag en ben ik met wat familieleden naar NSW Art Museum geweest. Een beetje cultuur snuiven, maar het was wel leuk en gezellig. Het is een groot museum dus er zijn hier een hoop mensen die er heen gaan.

Op mijn stage gaat het steeds beter en het wordt steeds leuker. Ondertussen kom ik nog regelmatig later op mijn stage dan mijn bedoeling is, maar we geven maar niet aan hoelaat ik er zal zijn. Ik kom gewoon ergens in de morgen binnen. Nu hoor ik al mensen denken (toch vreemd op tig duizend KM afstand) 'dat is lekker, zelf weten hoelaat je naar je werk gaat', maar zo werkt dat helaas niet. Ik ga juist vroeg weg, om op tijd aan te komen. (rond 08.00).

Ik maak een hoop uren. Het wordt nu ook drukker en dat maakt het voor mij weer leuker, interessanter en leerzamer. Ondertussen maak ik meer dan 40 uur per week + het reizen met het openbaar vervoer.

Maar goed, het hoort er allemaal bij. En wat er ook bij hoorde, was dat ik gister samen met mijn collega's ben gaan golfen. Dat had ik nog nooit gedaan, en dat was de volgende dag ook te merken ;)

Daarna zijn we gaan lasergamen en vervolgens uit eten. Dit allemaal om dat een Canadese collega weer terug naar Canada gaat voor een paar maanden. Dit was erg gezellig en het gaf mij ook weer meer zekerheid in het team.

Ondanks gisteren (de hele dag weg) heb ik alsnog meer dan 40 uur gewerkt, dus dat zegt genoeg over de dagen die ik maak.

Nou, genoeg serieus gepraat!

Dit weekend heb ik eigenlijk nog geen plannen. Ik ga weer verder kijken naar andere woonruimte. Morgen ga ik Sydney in. Jessica Watson (Australisch zeilmeisje), komt in de haven binnen na de wereld over gezeild te hebben. Daar kan het Nederlandse meisje wel naar fluiten ;)

Ik ga lekker van mijn weekend genieten, want er staat weer een zware week voor de deur, waarbij ik mijn stagebegeleider en collega's wat ga leren, waarin zij geïnteresserd zijn. Dus, omgekeerde wereld, maar van beide kanten top om te doen.

Verder heb ik hier het trieste bericht binnen gekregen over de vliegramp in Libië waarbij 70 Nederlanders zijn omgekomen. Dat is heftig, en als er iemand is die mijn blog volgt en bekend is met iemand uit dat vliegtuig, dan wens ik die diegene veel sterkte!

Een lang verhaal om mij schade van het laat bloggen in te halen. Geniet er van, of niet.... Das allemaal eigen invulling!

Arrivederci!


  • 14 Mei 2010 - 17:49

    Suus:

    Hey!!!

    jaa idd schandalig dat het zoo lang duurt ;)! maar snap heel goed dat je druk bent! Hoop ook dat je snel wat vindt! Ben blij om te lezen dat het allemaal goed gaat! En wat een geweldige foto's!! Ik zie willem!!! :D maar dat is in gevangenschap! De echte nog ni gevonden ;)?
    Dus een rustig weekend, goed bezig ;) :D Ik denk dat je nog gelijk gaat krijgen dat als je terug bent dat je dan serrieus bent geworden ;)!
    Nog heeel veel plezier daar in het mooie land!!

    kusje

  • 15 Mei 2010 - 07:19

    Van Pils:

    Zo, mich! Jij maakt nog eens wat mee aan de andere kant van de wereld! Goed te horen dat het goed gaat, ondanks de drukte van de stage! Houd je haaks en spreek je!

    Groetjes

  • 15 Mei 2010 - 09:15

    Silvia:

    Hi!

    Als je straks weer thuis bent is (letterlijk) 40 uur peanuts haha.. Maar ja, druk of niet, als je het maar naar je zin hebt! Leuk dat je ook hen wat mag leren, dit geeft weer een extra dimensie in je werk! Heel veel succes weer!!

    Groetjes

  • 15 Mei 2010 - 15:33

    Thuisfront:

    Zo te lezen gaat het je daar goed.:)
    Leuk dat je op je stage een even omgekeerde wereld hebt en dat je ze daar een en ander kunt leren.wens je veel plezier bij het zeilmeisje en we horen er vanzelf wel weer wat over, tot later maar weer....

  • 17 Mei 2010 - 21:16

    Dennis:

    Eggie!!

    Sterkte met de kamer en het reizen. Verder heb je het zo te horen prima daar. Leuk om je avonturen etc. te blijven lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2010

Bedankt!

29 Augustus 2010

Het einde van mijn FANTASTISCHE reis

14 Augustus 2010

De onvergetelijke reis

01 Augustus 2010

ADIOS SYDNEY

07 Juli 2010

Wereldkampioenschap Voetbal
Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 40706

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: