Berlijn - 3 en 4 juli 2017 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Berlijn - 3 en 4 juli 2017 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Berlijn - 3 en 4 juli 2017

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

05 Juli 2017 | Duitsland, Berlijn

Een beetje verrassend was het wel, maar ineens kwam het idee in mij op om Europa maar eens wat verder te ontdekken. Hoe? Alleen met de trein. Een beetje vreemd wel, maar tijdens mijn reis in Australië was dat ook zeer geslaagd.

Echter de reis is nu korter, verblijfplaatsen wat korter en dus een hoger tempo van reizen. Zo kan ik mijzelf makkelijk verplaatsen door Europa, redelijk betaalbaar en kan ik her en der 's nachts met de trein. Scheelt tijd en kosten.

Bij de start van mijn trip gingen een paar kleine dingetjes mis. Dat hoort er nu eenmaal bij. Problemen met het slot op mijn tas, vervolgens trek ik 1 van mijn ritsen van mijn tas uit zijn fatsoen op de ochtend van vertrek (gelukkig niet een te belangrijke rits). Vervolgens aankomend op het station in Amersfoort in alle vroegte; pakken de poortjes mijn ticket niet. Zucht*.

Een niet al te vrolijke, maar behulpzame NS medewerker was zo vriendelijk het poortje open te doen. En zo kon ik door. Wat nu het probleem is geweest, geen idee.

1e stop was Berlijn, Duitsland. Na ongeveer 6 uurtje kwam ik daar aan. Dit was prima te doen. In Berlijn uitgestapt en toen.....

ja, het idee was om een hostel te zoeken op plaats van aankomst. Maar, de stad is GROOT en je hebt geen idee waar je bent. Lang leve google maps en lang leve de regels omtrent dataverbruik in de EU.

1e hostel: een beetje verlaten en geen gezellige sfeer.
2e hostel: vol, maar ze waren zo vriendelijk om een advies voor een ander hostel te adviseren. Dus het 3e hostel, Wombat's City Hostel werd het.

Zo had ik al 1,5 uur gelopen door de stad met bepakking. Ook de zon begon te schijnen dus ik was letterlijk en figuurlijk lekker opgewarmd.

Ik werd geplaatst in en dorm van 6. (een dorm is een kamer in een hostel waar meerdere mensen slapen). Wifi, eigen stopcontact en een bed. Bij binnenkomst was duidelijk te zien dat er een aantal dames zich hier schuil hielden. Ze waren niet aanwezig, maar de spullen lagen 'georganiseerd' op een hoop. Ik was benieuwd.

Tijd verloren met het zoeken naar een hostel, dus snel de stad maar in.
Te starten met een Sandeman's tour (ook gedaan in Edinburgh en Londen) om de stad wat te verkennen om daarna zelf dingen te kunnen gaan doen.

De tour duurde 2,5 uur en kreeg een aardige indruk van de stad. Erg leuke tour en even in gesprek geraakt met een indiaase gozer uit Boston, Amerika. Hij vertelde me de volgende dag een 2e tour van Sandeman's te doen. De 'Red Berlin' tour. Dat leek mij een uitstekend idee om een nog betere indruk te krijgen van de recente geschiedenis van de stad (de muur viel uiteindelijk pas in 1989).

Bij terugkomst na de eerste tour op de eerste dag viel het wat tegen wie de dames waren: 5 17/18-jarige dames uit Ierland die zich aan het optutten waren voor hun laatste avond in Berlijn.

Na terugkomst van de 'Red Berlin' tour op dag 2 hadden dames plaatsgemaakt voor een paar gasten die er niet waren gekomen om te praten. Geen idee wie ze waren en waar vandaan. Prima..

De laatste avond afgesloten in de Berlin TV-Turm (tv-toren). Een biertje (of 2) gedronken op 203 meter hoogte met uitzicht over de enorme stad Berlijn. Volgende ochtend vroeg op voor de treinrit van een paar uurtjes naar Praag, Tsjechië......

  • 05 Juli 2017 - 10:46

    Silvia :

    Leuk zo'n verslag! :) Ben benieuwd naar je volgende avonturen

  • 05 Juli 2017 - 12:59

    Tine:

    Wat leuk om een verslag te maken. Veel plezier in Praag en ben benieuw naar je avonturen daar :)

  • 05 Juli 2017 - 19:54

    Mark:

    Hey mich super leuk om te lezen! Stoer om dit zo te doen! Nog heel veel plezier en tot lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 40717

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: