Praag - 5 en 6 juli - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu Praag - 5 en 6 juli - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Michèl Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Praag - 5 en 6 juli

Door: Michèl Eggenkamp

Blijf op de hoogte en volg Michèl

07 Juli 2017 | Tsjechische Republiek, Praag

Berlijn achter me gelaten en aangekomen in Praag. De hoofdstad van Tsjechië. Zoals als bijna elke 'oude stad' is er ook hier een oud en een nieuw gedeelte.

Anders dan in Berlijn is dit weliswaar een grote stad, maar een totaal ander karakter. Wanneer je elk gebouw zou willen fotograferen dan zou ik nog bezig zijn en mijn trein in de richting van Krakau gemist hebben.

Op de eerste dag aangekomen in mijn hostel. Niet helemaal in het centrum.
In de trappenhal naar boven kwam ik een hollandse vrouw tegen, Nicole, en zij zei voor ik was ingecheckt dat ik vermoedelijk daar op de kamer kwam.

Dat was dus niet zo, en Nicole niet meer gezien. De kamer waar ik in kwam was leeg. 2 plekken waren bezet, maar er was niemand.

Dus ik de stad maar in. Praag bekijken.
Kilometers kun je hier door stad lopen en dat is wat ik dus ook deed.

Ik was te laat voor een tour, dus heb ik zelf maar een tour gedaan. Het leuke aan een stad als Praag (in tegenstelling tot Berlijn) is dat je overal waar je kijkt wel iets ziet wat de moeite waard is om naar te kijken. Gebouwen, pleinen, mensen etc..

Ik ben over de Charles Bridge gelopen om een te gaan kijken bij de burcht aan de andere kant van de Moldau. Een grote Kathedraal op de burcht siert de omgeving. Je kon gratis het terrein op wat 7 hectare groot is en daar kon je de binnenpleinen van de kathedraal bekijken.

Ik had al veel gelopen en ik zag dat je naar binnen kon voor een klein bedrag. Dus dat had ik wel verdiend. Bleek het de toren te zijn om naar boven te gaan. Trappen, trappen, trappen, mensen die uit hijgen, trappen, trappen etc.. En het liep met een korte bocht rond, dus kreeg je de duizeligheid er gratis bij.

Eenmaal boven was het zeker de moeite waard. Een prachtig uitzicht op de stad Praag, de Moldau e.d. Dezelfde weg weer terug.

Besloten om weer even héééélemaal terug te gaan naar het hostel. Kijken of er al mensen waren. Maar helaas. Eerst maar wat eten en dan kijken hoe Praag er in het donker uit ziet.

Zo gezegd, zo gedaan. Echter rond 22:30 waren de voeten toe aan rust. Terug in het hostel waren er zowaar 2 mensen. Een vrouw uit Tjechië, sprak geen woord Engels en een heel klein beetje Duits en een vrouw uit Rusland sprak het beide niet. Dus was erg gezellig.

Later op die avond kwamen er nog 2 mensen bij, toen was het inmiddels hoog bedtijd.
De volgende ochtend sprak een gozer / man die de vorige avond was aangekomen. Basher is zijn naam. Woonachtig in Noorwegen, afkomstig uit Afghantistan. Tijdje zitten praten, maar ik moest inmiddels weer uitchecken. Daarna nog even samen de stad in gelopen, maar onze programma's waren anders die dag. Helaas, wanneer het een dag eerder was of als ik wat langer kon blijven was dat wel gezellig geweest.

Dus rond de middag ben ik mijn tour gaan doen. Nogmaals door de stad met een guide. Hij vertelde dat 5 en 6 juli nationale feestdagen waren in Tsjechië. Dat verklaarde de enorme drukte overal. Leuk en interessant om de verhalen achter bepaalde gebouwen etc. te weten. Na de tour had ik Praag dan ook wel gezien.

Ik dacht nog even ergens een lekker Tsjechisch biertje te nuttigen -> special offer of the day: kreeg ik een heerlijke Hoegaarden (Belgisch).

Toen kon ik mij gaan klaar maken voor de rit richting polen. De eerste slaaptrein van de route. Erg benieuwd naar hoe dat is. Praag is geweest. Krakau is de volgende stop. 1 reden om daar heen te gaan en dat is Concentratiekamp Auschwitz - Birkenau.

Daar later meer over.

  • 07 Juli 2017 - 11:54

    Tine:

    Erg leuk om over Praag te lezen
    Herinneringen komen boven,

  • 07 Juli 2017 - 12:01

    Silvia:

    Leuk leuk! Jammer dat je (vooralsnog) een beetje de mensen in de hostles misloopt (letterlijke en taalkundig) haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michèl

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 40715

Voorgaande reizen:

03 Juli 2017 - 19 Juli 2017

EuroTrip 2017

01 April 2010 - 31 Augustus 2010

Australië

Landen bezocht: